13
خرداد

معروف ترین ادکلن های ورساچه

مشهورترین ادکلن ورساچه را بشناسیم

نخستین ادکلن ورساچه در سال ۱۹۸۱ با نام جیانی ورساچه عرضه شد. از آن زمان به بعد ادکلن های ورساچه در جهان مد پرآوازه شد. امروزه همه ی عطرهای ورساچه با نام های ورسوس، ورساچه، جین کوتور و جین در بازار به فروش می رسند. محصولات ورساچه توسط مدل های افسانه ای و مطرح دنیا مانند مدونا، هلی بری، بریتنی اسپیرز و… به دنیا معرفی می شوند. برند عطر ورساچه مانند بسیاری از محصولات دیگر این کمپانی از قبیل لباس،کیف،کفش و…بسیار محبوب هستند. لوگوی برند ادکلن ورساچه الهام گرفته از الهه ای یونانی به نام «مدوسا» است. به همین خاطر ساختار کلی این محصولات بیانگر حال وهوای یونان باستان است. در این بخش به معرفی مشهورترین عطرهای ورساچه می پردازیم:

ساچه ی کریستال نویر در گروه بویایی گلی و شرقی قرار می گیرد

ادکلن کریستال نویر:

ادکلن ورساچه ی کریستال نویر یکی از بهترین عطرهای برند ورساچه است که در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد. این ادکلن رایحه ای گرم دارد و در گروه بویایی گلی و شرقی قرار می گیرد. در نت اول آن انگور سیاه، انجیر، هل و بنفشه به کار رفته است. نت میانی آن از یاسمن، پرتقال، نارگیل و گل صد تومانی درست شده است. نت پایانی آن شامل رایحه های کهربا، چوب صندل سفید، وانیل و مشک می شود. بطری ورساچه نویر از شیشه ی گارنت ساخته شده است و طرحی شبیه الماس دارد. حجم این ادکلن ۹۰ میلی لیتر می باشد.

برایت کریستال؛ یک شاهکار صورتی

ادکلن ورساچه برایت کریستال (ورساچه صورتی): در سال ۲۰۰۶ یکی از شاهکارهای این برند به نام ورساچه صورتی توسط آلبرتو موریلاس طراحی و به جهان عرضه شد. ادکلن ورساچه صورتی یک ادوتویلت زنانه است که با الهام از گل‌های مورد علاقه دوناتلا ورساچه ساخته شده است. عطر ورساچه صورتی در گروه بویایی گل ها و در زیرمجموعه ی گلی – میوه ای قرار می گیرد.

ساختار کلی این ادکلن شیرین و ملایم است. در نت آغازین آن رایحه های میوه ی یوزو، انار و نت آبی به کار رفته اند. نت میانی آن از رایحه های نیلوفر آبی، گل صد تومانی و ماگنولیا تشکیل شده است. نت پایانی یا همان نت ثابت از مشک، چوب ماهون و کهربا ساخته شده است.

ادکلن ورساچه برایت کریستال یا همان ورساچه ی صورتی به دلیل داشتن رایحه ی خنک و ملایم، مناسب روزهای گرم و بهاری است. ورساچه صورتی در حجم ۹۰ میلی لیتری عرضه می شود. مایع صورتی رنگ آن از درون شیشه ی شفاف مشخص است. در شیشه شبیه یک الماس بزرگ است و لوگوی ورساچه با طرح الهه ی یونانی دیده می شود.

ورساچه ی صورتی رایحه ای ملایم دارد و مناسب روزهای بهاری است

رایحه ای آبی؛ ادکلن ورساچه دیلان بلو

ادکلن ورساچه دیلان بلو: این عطر محصول سال ۲۰۱۶ است و طراح آن آلبرتو موریلاس است. عطر ورساچه دیلان بلو دارای نت های خنک، شیرین و تند است. همان طور که از نامش پیداست رایحه ای دریایی و اقیانوسی دارد و به همین خاطر بیشتر مناسب روزهای گرم تابستانی است. اما با این حال مناسب چهار فصل سال نیز می باشد.

 نت اغازین آن با رایحه های ترنج،گریپ فروت، برگ درخت انجیر و آب شروع می شود. در نت میانی رایحه های فلفل، پاپیروس، آمبروکسان، نعناع هندی و برگ بنفشه خودنمایی می کنند. در نهایت نت پایانی آن با رایحه های تونکا، زعفران، مشک و نت های دودی تبدیل به خاطره ای ماندگار می شود. قدرت ماندگاری ادکلن ورساچه دیلان بلو بالا است و پخش بوی متوسطی دارد. این ادکلن در شیشه های ۱۰۰ میلی لیتری به بازار عرضه می شود. همچنین شکل ظاهری ادکلن ورساچه دیلان بلو به رنگ آبی تیره و طلایی می باشد و لوگوی برند ورساچه که الهه ای یونانی است با رنگ طلایی روی آن مشخص است.

ادکلن اروس مردانه

ادکلن ورساچه اروس یک ادو تویلت مردانه است که در سال ۲۰۱۲ توسط اورلین گیچرد طراحی و به بازار عرضه شد. ادکلن ورساچه اروس مردانه بر اساس رایحه های شرقی و سرخس ساخته شده است. نت اولیه ی آن از رایحه های سیب سبز، نعنا و لیمو تشکیل شده است. نت میانی شامل گل شمعدانی، دانه تونکا و امبروکسن می شود. نت پایانی نیز با رایحه های وانیل، خس خس، گلسنگ، سرو در ذهن ها ماندگار می شود. ورساچه اروس قدرت ماندگاری بالایی دارد. این ادکلن به دلیل داشتن رایحه ی شیرین، خنک و ملایم مناسب فصل تابستان است. شکل ظاهری آن از شیشه ای مربعی و رنگی درست شده است و شمایل برجسته ی انسان روی آن دیده می شود. 

کلن ورساچه اروس مردانه بر اساس رایحه های شرقی و سرخس ساخته شده است

 در آخر باید گفت که عطر های ورساچه با رایحه های متنوعی که دارند می توانند هر سلیقه ای را راضی نگه دارند. ادکلن های ورساچه توسط مشهورترین عطرسازان دنیا مانند اورلین گیچرد و آلبرتو موریلاس طراحی می شوند و توسط مدل های افسانه ای جهان مثل مدونا و بریتنی اسپیرز تبلیغ می شوند. عطرهای این برند ایتالیایی احساس اصالت و جسارت به افراد می دهد.