06
خرداد

ادکلن مردانه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چطور یک ادکلن مردانه مناسب پیدا کنیم؟

ادکلن مردانه خوب ویژگی هایی دارد ؟ این اولین سوالی است که هنگام خرید ادکلن به ذهن خریداران می رسد. هنگام خرید یک عطرخوب باید به چند مورد توجه کنیم:

ماندگاری بالا

ادکلن مردانه خوب باید ماندگاری بالایی داشته باشد. معمولا ادکلن های گرم و سنگین ماندگاری بیشتری نسبت به نت های خنک و سرد دارند. البته کیفیت برند ادکلن هم بسیار مهم است مثلا ماندگاری یک ادکلن خنک اورجینال ممکن است از یک عطر تقلبی گرم بیشتر باشد.

اگر ماندگاری بالای یک عطر برایتان مهم است پس باید بدانید که ادکلن مردانه و ادوتویلت ها ماندگاری کمتری نسبت به انواع دیگر عطرها دارند. بنابراین باید سراغ پرفیوم ها وادوپرفیوم ها بروید.

نکته ی مهم دیگر اینکه اگر در مورد ماندگاری عطر خود شک دارید، از یک تازه وارد به محل کارتان سوال کنید. چون ممکن است بینی شما به بوی ادکلن عادت کرده باشد و دیگر آن را حس نکند.

بسته بندی با کیفیت

معمولا ادکلن مردانه اورجینال شیشه ای گران قیمت مانند کریستال دارد. شیشه ی ادکلن نامرغوب خش دار یا رنگ پریده است. ادکلن های اورجینال در جعبه های با کیفیت بسته بندی می شوند. با دقت در بسته بندی عطر می توان اورجینال یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد. جعبه ادکلن فیک بسته بندی تمیزی ندارد حتی ممکن است کثیف یا پاره باشد.

سازگاری با پوست

ادکلن مردانه خوب با جنس پوست شما سازگار است. نباید پوست شما در اثر استفاده از ادکلن دچار حساسیت شود و یا هنگام ترکیب نت های آن با عرق شما بوی ناخوشایندی ظاهر شود. علاوه بر این بعضی عطرها ممکن است حساسیت تنفسی مانند عطسه، سرفه و تنگی نفس ایجاد کنند.

برای انتخاب ادکلن مناسب باید ویژگی های فردی در نظر گرفته شود

انتخاب ادکلن مناسب با توجه به گروه بویایی

برای انتخاب یک ادکلن مردانه خوب باید گروه های بویایی را بهتر بشناسیم. در اینجا به دو گروه بویایی مشهور و محبوب در عطرهای مردانه اشاره می کنیم:

گروه بویایی چوبی در ساخت ادکلن مردانه کاربرد زیادی دارد. رایحه ی چوبی تجسم استواری، صلابت و سختی درخت است. از این نظر زنان جذب مردانی می شوند که چنین عطری دارند.

گروه بویایی چوبی نسبت به گروه های دیگر بسیار تازه است و در طراحی عطرهای مردانه نقش ویژه ای دارد. این گروه بویایی حاوی نت های چوبی از صمغ، چوب صندل، سدر، خس خس و مواد رزینی است. عطر تولید شده با رایحه ی چوبی بوی تند، سنگین و ماندگار دارد.

گروه بویایی چوبی دارای زیر مجموعه های متنوع و متعددی است که آن ها را در اینجا معرفی می کنیم:

رایحه چوبی – آبی: ادکلن مردانه ساخته شده بر اساس این تم، دارای رایحه ای اسپورت ملایم و شیرین است.

چوبی آروماتیک: ادکلن مردانه طراحی شده با این نت بوی کاغذ، مقوا و صابون می دهد. در ساخت این نت ها از انواع علف ها استفاده می شود.

چوبی -ادویه ای: ادویه های بسیار تند، خشک و گرم در این زیر مجموعه به کار می روند.

چوبی –گل –مشک: یک ادکلن مردانه که بر اساس این زیرگروه طراحی شده باشد، دارای طبعی تلخ، شیرین و ملایم است.

چوبی چایپر (چوبی شرقی، چوبی مدیترانه ای)

ادکلن مردانه که بر اساس گروه چوبی چایپر ساخته می شود حاوی رایحه های کلاسیک، خشک، سیگار مانند و دودی است. عطرهای این گروه بسیار معروف و پرطرفدار هستند.

ادکلن های مردانه با نت های چوبی طرفداران زیادی دارند

گروه بویایی چرمی بهترین گروه موجود

گروه بویایی چرمی یکی دیگر از پرکاربردترین گروه های بویایی در ساخت ادکلن مردانه است و طرفداران بسیاری دارد. ساخت ادکلن مردانه با رایحه ای چرمی سابقه ای طولانی دارد و در آن از رایحه های خون، ادرار و فضولات جانوران استفاده می شود.

رایحه ی چرمی احساس ثروت و قدرت را در فرد برمی انگیزد و از دیرباز مورد علاقه پادشاهان و اشراف اروپا بوده است. گروه بویایی چرمی هیچ وقت به طور رسمی زیر مجموعه نداشته است اما بر اساس تجربه به این زیرمجموعه ها تقسیم می شود:

چرمی محض: ادکلن مردانه که فقط با رایحه های چرمی ساخته شده باشد و با انواع دیگر گروه های بویایی ترکیب نشده باشد، در این گروه جای می گیرد.

چرمی گلی یا تنباکویی: ادکلن مردانه با این تم از ترکیب رایحه های چرمی مانند پوست حیوانات و نت گل های پودری مانند بنفشه و زنبق به وجود می آید.

چرمی دودی: ادکلن مردانه در این زیر گروه از ترکیب رایحه های چرمی مانند ترشحات حیوانات و نت های دودی و بخوری مانند عود درست می شود.

با شناخت گروه های بویایی مشهور می توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم

در آخر باید گفت که یک ادکلن مردانه خوب باید بر اساس تناسب با ویژگی های فردی انتخاب شود. علاوه بر این با شناخت بیشتر گروه های بویایی پرکاربرد در ساخت ادکلن مانند گروه چوبی و چرمی می توان به انتخاب بهتری دست زد.